Kategoriler
- Case Study (9)
- Endüstriyel Tesis (3)
- ESG (8)
- Fit-Out (1)
- Haber (35)
- İç Mimarlık (10)
- Mimarlık (16)
- Ofis (22)
- Studio Alliance (10)
- Tarih (1)
- Tasarım (12)
- Teknoloji (9)
- Yapay Zeka (AI) (2)
2014’te uygulamasını yaptığımız İstanbul Ümraniye Buyaka’da yer alan Aksigorta Genel Müdürlük ofisinin, pandemi sürecinde çalışma düzenlerindeki büyük değişim ile birlikte 2021 yılında yenilenmesine karar verildi. Diem, bu değişim sürecinde Aksigorta Genel Müdürlük ofisi projesinin hem tasarımını hem de uygulamasını üstlendi. 2500 m2’lik Aksigorta Genel Müdürlük projesinin inşaatı 2 ayda tamamlandı.
Pandemi öncesinde 2 kat daha kiralanmasının düşünülmesine rağmen pandemi her şeyi değiştirdi. Projenin en önemli kararı mevcutta 6 katta yer alan Aksigorta ofisinin kaç kata düşmesi kararı idi. Tasarım sürecinde aynı günde kaç kişinin geleceğine dair hesaplamalar ve gerekli masa sayısı ihtiyacına dair çalışmalar birlikte yürütüldü. Aksigorta tarafından başta 6 kattan 4 kata düşülmesi düşünülürken 3 katın yeterli olacağı konusunda Diem olarak ısrarcı olundu. Yeni değişen bu çalışma sistemine dair yeterli bilginin olmadığı o dönemde hibrit ofis ihtiyaçlarına uygun olacak bu kararın alınabilmesi oldukça önemliydi.
Şimdi ise ihtiyaçlarınıza uygun metrekare, kat ve binaya kısa sürede karar verebilmeniz için Waitack uygulamamızı hizmete sunduk. Detaylı bilgi için buraya tıklayın.
Pandemi sürecinde tasarlanan ve uygulanan Aksigorta ofisini ziyaret ederek, Satın Alma ve Yönetim Müdürü Abdullah Beşe’nin ofis kullanımlarına dair gözlemlerini dinledik.
Proje sürecinde ofis planlanırken Aksigorta ofisinin özellikle sosyalleşme, toplantı ihtiyacı ve eğitim için çalışanların ihtiyaçlarını karşılaması planlanmıştı. Perdeler açıldığında açık ofisle birleşen ortak çalışma alanları, toplantı odaları, kişisel masaların olmadığı açık ofis alanları ve etkinliklere sahiplik yapması planlanan amfi alanı tasarlandı. Hibrit düzene geçen ve 250 kişilik çalışma masası planlanan Aksigorta ofisinde hayat başladıktan sonra;
Ofise 1 günde şu ana kadar en fazla gelen kişi sayısı 161 olurken, ortalama olarak 1 günde gelen kişi sayısı ise 75 oldu.
Çalışanların ofiste çalışmak için en çok tercih ettiği alanlardan birisi kafe alanında cephe kenarında bulunan masalar oldu. Bu masaların özellikle büyük ekranlar yerleştirildikten sonra manzarasının da olması ve açık alanda yer almasından dolayı sık tercih edildikleri gözlemlendi.
Aksigorta logosunun bulunduğu alan Instagram & Webinar alanı olarak kullanılmaya devam ederken, perde ile kapatılarak açık ofis alanından ayrı şekilde toplantı alanına dönüşebilen alanın çalışanlar tarafından daha çok açık şekilde tercih edildiği; yönetim katı, o katta yer alan toplantı odaları ve mutfak alanı mesai süresinde en çok kullanılan mekanlar olurken spor salonunun ise öğlen ve akşamları tercih edildiği ve çalışan herkes için 1 adet olacak şekilde planlanan lockerların kullanımının oldukça az olduğu gözlemlendi.
‘’Artık yeni lockerlar çalışanların kendi sırt çantaları.’’
-Aksigorta Satın Alma ve Yönetim Müdürü Abdullah Beşe
Sayın Abdullah Beşe’ye bizlerle paylaştığı bilgiler için çok teşekkür ederiz.